September 18, 2008

countdown to raya : version 1.0

klaka.

pagi tadi aku nak g keje aku nmpk da 1 kad raya dalm mailbox.

xde setem. cuma ada nama.

utk aku.

patutla semalam aku dgr orang bersiul2 kat luar rumah. lagu isabela lak tu. bila aku jenguk, xnmpk sesape. nk suspek uncle sebelah umah, dia cakap melayu pon xbetul. xkn uncle stalker depan umah kot. umah dia gelap je xde orang. jiran2 aku yang lain sume Chinese. dalam row umah aku, ada 2 je umah Melayu. umah aku kt ujung ni, pastu umah abang2 bujang yang bawak honda merah enjin bunyi cam motobot pecah. klu diorang lalu, kmfirm dgr bunyi kete.

ni mesti keje mamat jalan sebelah umah belakang masjid tu.

sah.

tapi klaka la.

macam zaman dulu kala je.

aritu dia bg notis kecik tulis atas resit tapi taruk kat windscreen kete kawan aku.

seb bek xterbang.

pastu aku dapat lagi notis kecik, tulis atas tag harga. kali ni dia letak dalam mailbox.

dia ni kan, mcm la xleh sms aku. bukannya dia xde no fon aku.

olskul sgguh.

tp sweet kan?

kihkikhih.

ps : tahun ni aku baru je nak bersara dari anto2 kad raya. tp pecah kaca pecah gelas, dh bagi tu faham2 la membalas. hmm.. tgh pk cmne nk menyelinap depan pagar umah dia tanpa kena salak ngn anjing umah sebelah?hmm..hmm..hmm..





12 comments:

  1. Tepung pelita paya jaras tu sedap ar... 5 RM2. beli kat kepong pon ader... nyum nyum....

    ReplyDelete
  2. hik hik hik .. ko nie cam budak kecik la.(eh ko memang kecik pun ek.hehe)

    ko kalu nak buat cenggitu,buat elok², jgn bagi kantoi, buat malu org ganu jer.hehe..

    ReplyDelete
  3. panadol7e
    ni ape punye komen ni? xde kaitan. rijek.

    hehe.

    wei, ni tepung pelita dlm kayu ngn bekas kuning tu ke?

    mr penuybiru
    usah khuatir bro. aku jaga nama bek trg. nnti marah mat said lak.

    ReplyDelete
  4. peh.kul gle mamat tu.

    heh.abes suwit!

    ReplyDelete
  5. eh...ku takut mu silap org jer.. mana tahu org len yg letak..

    ReplyDelete
  6. maksu
    hehe.. diabetes klu sweet sgt.

    zaini
    abes manis nnti sepah dibuang. kihkihkih.

    jard the great
    ada nama dia kt dlm tu. aku tau la dia. tgk tulisan ku tau dah sape. hehe.

    ReplyDelete
  7. Sure ke dia kasi kat kau?
    Kau jangan...ntah² untuk housemate ko yang lain.

    Hahaha..dari how sweet..terus jadi..hawau kang.

    ReplyDelete
  8. aku cadangkan ko pos aje kad raya tu guna setem bagai (guna poslaju lagi cepat sampai hahaha)...

    ReplyDelete
  9. perghh.. akhirnya berjaya jugak di tackle oleh mamat tu.. asyik usha jer.. hehe.. oopss..

    ReplyDelete

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...