March 13, 2008

cerita menyayat hati di rumah no 109

pagi2 aku bngun aku dgr ade sore baby nanges.

aku turun kt bwh.

bunyi tu makin dekat, tp aku xnmpk ape pong. (lampu xbukak daa, jimat letrik. bkn korg pn byr bil umah aku).

bunyik lg. apekah?

aku dgr bunyi nye cm dekat sgt.

tp aku wat bodo je, bek aku p mandi. dh la lmbt bngun. ( alasan, tiap2 ari pon bngun kol 7 jgak. mcm xbiase subuh gajah.erk~)

aku nek atas, siap2, aku trun bwh ( dh cerah sket) , bru la aku nmpk baby tu dok kebil2 tgk aku. trkejut mak tau! itam giler, harap mate je puteh. padan pon xnmpk td. hampeh, patutla nanges. kena kurung dlm sangkar. sape la kejam giler ni, trgamak kurung baby2. aku pon kuarkn 2-2 baby tu, cyg2 ye, bau hancing-kes pampers xtukar (abes melekat kt baju aku bau tu, trpaksa sembur eu de toilette bnyk2), pujuk2 jgn nanges.

mcm kembar. 2-2 sama. rambut lebat giler, itam, cntek. aku dh lmbt ni nk g keje. cmne ni ngn baby2 ni. sape nk jaga?nk kna repot polis ke?

aku pon nek atas, aku pggil bee (roomate aku daa..). aku bgtau la dia aku jmpa baby kt bwh, jom kite g repot polis dlu. ade kes pnderaan baby, siap kurung dlm sangkar lg tu. sapekah punye angke-ra. huhu.

ikuti perbualan aku dan bee..

aku : bee, aku jmpa baby! ade org letak dlm umah.
dia : aku amek tu.

aku : ko amek anak sape?tipu2.xleh jd ni.jom repot polis..
dia : ape kejadahnye nk repot. bz bodi la ko.

aku : ala bee, abes tu xkn nk snyap je. ntah2 mak diorg tgh risau tu. sape xsyg anak oii..!
dia : baby tu aku amek la. mak dia xkesah. anak dh 8. tu hah, bunting lg.keje beranak je. bek aku amek, lg bagus.."

aku : tp ko kurung dia. xbek tau..

dia : abes, ko nk diorg kencing berak merata2. sape nk basuh?
aku : ala, pki la pampers. xnk pampers pon, (drypers usah ckp, lg xmampu) mungkin ko leh beli 'lampin pakai buang bayi' yg murah2 cap giant.

dia: dh la nakal, brlari cna cni. nnti abes brg kt dapur tu diorg selongkar.
aku: diorg brtatih pon lom. bru merangkak. brlari apenya..

dia : ape kes ko ni?
aku : aku xsangka bee, selama ni aku knal ko, aku xtau ko sekejam ini. aku igt ko seorg yg brtggungjwb, tp tidak. mengundi pon tidak, dftar pemilih pon xpernah. harap keje je besar, huh. skang ni terbukti ko mmg xde sifat brtggjwb. tgk skang ko kurung baby lak...astaghfirullah..
dia : ye, mmg aku kejam. aku potong ayam, kerat 8 tau. klu ko nk, aku leh kerat 40.kalah mona fandey..HAHAHAHAHAHAHA..

aku: bwk mengucap bee. mengucap bnyk. igt Allah.
dia : wei, apesal ko emo ni. psl bdk 2 ekor tu pon ko nak bising. dh2 pi keje tu.

aku memalingkan muka, terus kuar dr bilik. xsanggup aku tggl di neraka dunia itu!

smpi kt bwh, aku bukak sangkar tu, aku angkat 2-2 baby tu, aku bgtau dia aku akn mmbebaskn diorg dr kezaliman dan ketidak-adilan itu. aku nk g repot polis!

seolah2 memahami, baby2 tu pon mnjwb.

" MeoW..MeoW.. "

erk~

ps: no komen.
ini la baby 2 -ekor tuh. itam legam, mane la aku nk nmpk. cian kna kurung.

aku adikmu..~

dan engkau abang..~

ps : pagi2 dh bengong.mengenangkn ketidak-stabilan otakku utk stat wat keje di pg hari, aku pon lukis la sbg terapi utk membebaskan neurotransmitter yg trsumbat antara sel2 saraf aku.

1 comment:

  1. Kalau terer sangat cuba lukis kedua2 baby baru tu. Eleh!

    ReplyDelete

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...