Pages

April 22, 2008

selamat hari bumi

hari ini, bumi kesayangan kita menyambut hari bumi sedunia.

aku pon xpasti apa event yg berlangsung kat KL ni sempena earth day kecuali minggu climate change yang akan bermula pada mggu depan-organized by YTLcommunity.

sabtu lepas aku singgah kat 1 event ngn kareem kat the annexe, CM-Food Not Bombs KL Mass Affair. diorang ada buat film screening, sempat la aku tgk 2 movie. yang 1 st tu sgt sedih. kisah kat Iraq kena attack ngn US sebelum Saddam ditumbangkan. ada banyak moral story dalam tu. sedih. tapi aku malas la nak citer, 5 page pon xabes. semalam pon Food Not Bombs Kl organized 1 protest sempena pameran The Defense Service Asia Exhibition yang berlangsung kat PWTC. tujuan diorang protest sbb diorang nak kerajaan spent lagi bnyk duit utk low cost housing berbanding utk ketenteraan.

semalam aku tulis balik blog2 aku dlm buku. sengal kn?ada post2 yang bermakna tu aku tulis la. simpan dalam diari aku.untuk tatapan aku sorang.kirenya skang aku ber'blook' la mcm awang goneng. jangan jeles.n aku dapat result gak utk test aku~u are suffering from major depression. doesn't sounds good, huh? n selsema aku dh masuk hari ke-4 , antibodi aku dah mula berperang arini.lg 3-4 hari ok la. team ARB pon dah dpt dateline baru, so kena bersedia beerja 24/7.huh.

aku kena jadi lagi kuat. chayok2!
kasut-gombak dengan menggunakan tangan sedang menulis blook sambil diperhatikan oleh sepanbob n petrik. segala buku2 sekadar hiasan semata-mata gelap. apekah?

ps: kita meminjam dunia ni dari generasi akan datang. jaga bumi ni dengan baik, k?


5 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. why are we growing food for cars instead of people? cut climate pollution or world's population? green fuel or green food?


    the sky belongs to all of us...
    so the land...

    ReplyDelete
  3. pesanan khidmat masyarakat dari 13may:



    sayangi dan kasihani bumi kita!

    jgn guna byk kertas...guna softcopy ajer :D

    so, jgn print atau tulis byk byk dalam buku...ini mengakibatkan penggunaan kertas yg byk..

    keh keh keh :D

    ReplyDelete
  4. mak su
    ingin memiliki blook kasut-gombak edisi tak siap, sila buat tempahan sekarang.

    13may
    aduh, aku plak kena.huhuhu.

    ReplyDelete

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...