October 28, 2008

nak secawan??

di satu pagi yang gelap (masa subuh la), tapi kini sudah terang.

aku tengah jalan kaki nak g lrt. standard, aku memang akan melintas kat 1 umah bro ni tau. umah orang bujang. time aku lalu tu tetiba sorang bro rumah tu ada kat luar pagar. nak keluar jugak la tu agaknya. aku tunduk, jalan terus sebelah kereta dia. wat2 tak nampak.

"dik, nak gi lrt ke? meh le abang tumpangkan.."

"xpe la, bang. ari2 saya jalan kaki.."

"ala, sejalan je nih. meh la masuk."

aku wat dono. aku jalan lagi.

"apedaa, aku nak usha mamat myvi hitam plat putrajaya tu. ni dapat kawan dia plak. haish.." getus aku dalam hati.

dia berhentikan kereta kat tepi jalan tunggu aku masuk.

hmm.

"naik je la"

aku masuk dalam kereta. dia sambung drive. bro tu senyap je. cuma kendengaran bunyi enjin menderum2 memecah kesunyian.

ketap ketup ketap ketup aku slide kamera kat hs aku. mati akal.

"dik nak gi mana ni?"

"meeting." sambil aku pandang dressing aku. tshirt free tourim malaysia kaler oren striking, kasut buruk, tudung senget, pagi2 buta hari sabtu. nampak dah tak logik kat situ. lantak la.

"abang nak g brekfes ke apa?"

"bengkel."

sepatah.

senyap.

.
.
.
.
.

sampai lrt, aku keluar.

aku angkat tangan tanda terima kasih.

bro tu pun blah ngan honda merah bunyi cam motobot.

aik, xde mintak no fon pon. nama pon tanak tanya.

huh.

nampak sangat tanak tekel aku.

hahaha.

ps : berkenal-kenalan la dengan jiran anda. dik? nampak sangat aku cam muda lagi. Ha ha ha.

29 comments:

  1. aiks... adaka??? err... apa maksud entry nih??
    sajer jek ker? hahahaha...

    ReplyDelete
  2. dik?? haha.. mesti dia ingat ko nak pi sekolah ade latihan sukan.haha..

    ReplyDelete
  3. jard the great
    meh nk bgtau 1 rahsia kt ko. bro tu ensem, kool je.ape kes?hahahaha.

    mr penyubiru
    hahaha. itu maknanya aku muda lagi daa.. masih layak dipanggil adik. wow.

    ReplyDelete
  4. uits..ape dah jadi dgn secret admire ko yg ko crita ari tuh??
    takde feedback pon smpi ari nih?

    atau ko sengaja nak rahsiakan dari kami? hehe..

    ReplyDelete
  5. jard the great
    aiseh.. shhhhhhh.snyp2 udah le. ade feedback tp aku jual mahal.haha. aku karier woman la. xde masa. kihkihkih.

    ReplyDelete
  6. tp kenape memula ku jmp ko ku igt ko makcik jual petai tepi hiway?

    ReplyDelete
  7. makcik jual petai tepi hiway?

    hahaha... setahu aku orang asli biasa buat keje² cenggitu. kejamnye komen ko ad3ck. haha..

    ReplyDelete
  8. ayie
    hahaha. ngot.

    ad3ck
    hahaha. jahat siot. hahaha. tp xde pn rupe cm makcik. nmpk sgt ko seorg pendusta. haha

    mr penyubiru
    mmg kejam pn. dia xsedar diri. muka dia tu cm apek jual tauhu heret beskal yg lalu dpn umah aku pg2.. haha

    ReplyDelete
  9. ..apek jual tauhu heret beskal..

    haha..aku sokong komen ko ini.(patutla aku rasa cam pernah nampak je..)

    ReplyDelete
  10. myvi hitam er? bukan puteh? sure?

    ReplyDelete
  11. mr penyubiru
    batulkn.. kt umah ko ade gak ke apek tu? ko cek esk pg ada sama x ngn ad3ck..

    ayie
    komfirm. H.I.T.A.M
    xpuas ati le tuh. ceh..

    ReplyDelete
  12. aaa....aku nk g umah ko la erme....nak ngorat abg kete honda bunyik motobot ...ahaha

    ReplyDelete
  13. Akak! nak petai sepapan... tolong send to AD3ck.... weh.. dah survey lom? nanti kasi tau feedback k.. nak book masa...

    ReplyDelete
  14. dia malu-malu kot, test market...

    adik? wow! heh heh heh

    ReplyDelete
  15. sukahati
    o..gatai ko ek..

    ami
    ye aku mengaku aku xcun. tp manisnya ADA..

    panadol7e
    apa petai2?ceh..aku xsurvey lg la.. bln 12 la, xpn bln 1..mau??

    maksu
    biasa la, muka muda..jiwa muda..msti la pggil dik.

    dong
    ding dang datang lg. hehehe.

    ReplyDelete
  16. Ha ha ha! Kadang2 ko ni kelakar jugak kan? Dik? Ha ha ha!

    ReplyDelete
  17. dey letchumi.. post la cite baru..

    ReplyDelete
  18. azzam supardi
    hehehe.org2 fius terbakar je lawak cmni.

    en_me
    ala, ko xbwk honda.mana leh tnye nama aku.

    ayie
    dey tambi, gua baru masuk ofis ini ari.esk gua kasi posting baru k..nk reka2 cerita jap.

    ReplyDelete
  19. hahaha... komen2 kat sini klakar la.. lebih menarik dari n3 ini. =p

    ReplyDelete
  20. jard the greatest
    komen2 kt cni lg sengal dr entri sbb peng'kumen' sume sengal2 belaka..

    ReplyDelete
  21. amboi.. main kasar nampak.. eh? ape nih? hehe

    ReplyDelete
  22. tkpe,berbaik-baik dgn jiran2...susah bole mntk tlg..hahaha, bole la tnya kat dia pasal mamat yg ko minat tu...heheheh

    ReplyDelete

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...