March 18, 2009

di atas langit, di bawah bumi. apa ada di tengah2?

.
.
.
.
.
.
.
boleh sesiapa explain kat aku, napa jawapannya 3 titik? sampai skang aku x paham2 lagi.

10 comments:

  1. ni tekak teki dari citer 3 abdul kan.

    cuba ko tengok semula ayat teka teki tu.

    kalu tak sila aku, teka teki tu sepatutnya berbunyi
    "di atas langit, di bawah bumi. apa ada di tengah-tengah nya?"

    jawapannya = 3 titik

    perjelasan

    cuba ko bukak buku jawi, cari huruf "nya" , ade 3 titik di tengah "nya" kan?

    aku rasa lah kut.

    ReplyDelete
  2. uit, tak perasan la plak teka-teki ni dalam 3 abdul..
    dah lama tak tengok agaknya.
    hehe

    ReplyDelete
  3. mr penyubiru
    a'a.. di tgh2 nya.. aku ni siap eja bumi ngn langit dlm jawi, tp xjmpa lak tiga titik. hmm, mcm tiang patah bengkok di mana la ni. thx!

    fiezabaiduri
    a'a, dlm 3 abdul. yg masa derang main gosok2 tgn kt peha kanan ngn kiri tuh.hehe

    ReplyDelete
  4. hahaha... eja laa dalam jawi.. lam nga ya ta... bahagian atas ader 3 titik semya nya... (nga + ta) dah ba wau mim ya.... ada tiga titik d bawah.. (ba + ya..)..


    Hmm... kenapa skunk baru anda bertanya ek? baru lepas tonton ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hampir sekali. Jawapannya adalah perkataan "tengah" huruf ngah ada 3 titik.

      Delete
  5. i dunno the teka teki tapi apekah purpose kucheng tuh?? freaking geli :p (kopi dan kucing saye benci)

    ReplyDelete
  6. lerr.. itu jawapannyer.. huruf "NYA" ada 3 titik.. bijak2.. (kagum)

    ReplyDelete
  7. jawapan ada pada kucing hitam dalam gambar

    ReplyDelete
  8. panadol7e
    aku baru terigat la. adeh.

    saya.benci.kau.kopi
    kucen tu misteri la.. tgk la tuh, kuceng itam!

    ayie
    mekaseh.. ko dlu xnk jwb kt aku. aritu aku tnye dah. huh

    adib
    ko memang teror. tolong selak sket bulu2 kuceng tu, nnti ko jmpa la jwpn.

    ReplyDelete
  9. Perhati antara langit dan bumi... ditengah tengah tidak kosong... maha kuasa Allah untuk manusia yang berfikir.. beruntung lah siapa yang berfikir...

    ReplyDelete

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...