Pages

June 16, 2011

ukur jalan

banyak gile berjalan. start dari 10-15 Mei, aku ikut kak lang untuk Bingkas di SK Pulau Kundor Kelantan.

Balik dari sana, unpack, basuh baju, baju kering, lipat baju, masuk dalam beg, naik ke Kodiang plak. sorg2. aku naik keretapi dari Sentral KL (sangat suke keretapi, yay!) ke Alor Star sebelum orang kat sana pickup dan bawa ke Kodiang. it such a very2 small town, dan orang sana bookingkan satu homestay (haruslah aku xmo duduk situ, ada berani), kiri kanan xda rumah. isk. baik punye aku tipu, aku cakap aku mau tido umah kawan aku kat jitra, dan kunun kawan aku amek nnti kat satu mamak kt jitra (pdhal bila dia drop aku kt mamak tu, aku terus jalan g check in satu motel kt area situ. hihi)

duduk 2 hari kat sana, balik KL lepas tu basuh baju lagi, dan wiken tu packing lagi utk cybercamp program kt Tebung Melaka. yang tu dah 5 hari,abes je program, malam tu jugak dari melaka aku naik bas pegi Kuala Terengganu. wedding pakcik kat Besut. ingatkan sampai KT kol 5 pg, lepas tu tnggu matahari naik, pastu nak naik bas lompat2 ke Besut, tapi bila jejak je kaki kt stesen bas KT, terus trfikir, aish maybe ada bas yang drop orang kt KT dan sambung perjalanan ke Besut.

Nasib baik, aku turun je bas kol 5 pagi tu, dan aku nmpk beberapa bas ekspress tgh drop orang kt situ, aku lari pegi tanya (dan kebetulan bas tu mmg next destination adalah Besut!) yay! aku tanya lah pakcik tu, pakcik2, boleh tak saya nak tumpang g Besut? hah, naik ler… yay, leh naik.

SO xda lah aku smpi kt Besut tu lewat sgt. klu naik bas lompat2 tu, tghari gamaknye baru jejak. smpi kt Kuala Besut, erma amek kat terus bawak pegi chalet, siap2, pastu terus g kenduri pakcik kawen. siap makan2, kol 2ptg dah gerak balik Kemaman. sampai kt Kemaman dah malam, terus tido (demm penat, belum abes ukur jalan), lepas tu lusa kenduri pakcik kt umah. malam tu jugak balik KL. sbb lusa dah nak gerak ke delhi!

hah, msti dah tak terjejak dah kan berapa hari aku xtido umah sndiri.

No comments:

Post a Comment

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...