Pages

June 16, 2011

INDIA : 7 june 2011

yay, finally hari yang ditunggu2 dah tiba. demm serius, sejak aku reti tgk national geographic kat tivi (dari kecik), aku memang nak sangat ke India. tahun lepas ms air asia promo tiket murah, aku dapat tiket murah ke sana (return RM300 je kot, trmasuk dh topap luggage ngan meal, murah kan??)
plannya ke sana ngan aizuddin (my bf yang xensem tp syg dia sgt!), sarah, nurul (housemate), tp last2 menet, nurul ada miting kat Bintan dan aizuddin dpt asignment ke Mesir utk cover kisah pelajar kat sana (demm gua sedih nak mati, aku x jmpa dia since aku pegi Melaka), jadi aku bertolak ke sana ngn sarah aje.
Semua orang pun pesan2, bahayenye kome ni g berdua je, pmpuan plak tu. isk sana kotor. jaga2, kang sakit perut. isk sana panas, isk jgn tinggal beg merata, isk jgn makan kat lesehan, isk igt jaga kamera baik2, nnti imigresen (ke kastam )tu sibuk je nk pow duit utk kamera lah, laptop lah (jadi aku g sana mentally dah prepare the worst).. dan cuba hafal peta india (delhi especially mcm aku hafal sume jalan kt KL. hukhuk) sebaik mungkin, dan hafal sume itinerary(dari delhi-agra-jaipur-mumbai).
Pukul 5.20, kitorang depart ke sana (ada 3-4 orang je melayu dan stewardess yang kelako)haha. estimate time arrive kat sana around 9pm, dan aku dah book siap2 bilik hotel kat area Paharganj dan arrange airport pickup.
**************************************************************
around 9pm, sampai sana. woo epot dia cntek lah. mcm klia (epot baru yang diorg buat smpena komanwel games thn lepas) dan xda sapa2 pow duit utk kamera yang aku bawak, dan semuanya berjalan dgn baik.
bila keluar je, berdesup terus rasa bahang, malam kot. ms dlm flight, kapten tu ada ckp suhu skang around 29 degree (malam kot!) dan nmpk bnyk orang pegang kertas ada tulis nama-nama. cari nama aku, hmm ada. tp bukan hotel yang aku booking. aku book star paradise (bajet hotel saje) tp yang datang vivek hotel (yang ni aku ada request kat email, tp aku xconfirm dan aku xkensel). oleh sebab dh xda option lain, so aku pegi je kat orang vivek hotel tu. hihi.
pastu dia bawak lah pergi parking. berpusing2 cari lift, kereta, dan bila smpi je ahahaha aku gelak nak mati. van comel yang kaler hitam kuning, kecik je, dan xda ekon. xkesah lah. lalu-lalu dalam town Delhi pastu ramai lah yang mintak sedekah. serius, aku cakap kat sarah, rasa macam zombie je. dah la pakai compang camping, koyak sana koyak sini, jalan senget, mengheret kaki, mengengsot, pastu ketuk2 tingkap van nak mintak sedekah. malam plak tu. sies rasa takut gile mcm citer resident evil. hahahaha.
dah jalan2, nampak town moden, tibe2 lalu satu jalan gelap. kiri kanan ada kedai, nmpk orang tapi bergelap.isk, xdak letrik ke. aku dh cuak dah. sarah dah tnye, ko biar betik, hotel kite kat sini ke? haha. sies aku tatau. dlm hati dah kata mati dah ni. pastu dh stok nmpk lembu plak dah, orang jalan kaki kiri kanan, wei ni bandar ke kampung. jalan sket tup2 nmp hotel. hahaha. okeh, dh nmpk hotel. tgk ari luar mcm nak roboh. isk, tp aku tgk website, dan kawan aku pnah duduk situ, so mungkin luar je nmpk teruk, tp dalam okey kot. dan bila masuk sana, kena kasi paspot, diorg isi details, dan dapat kunci. mula2 naik lif, hah olskul okeh. lif yang pintu mcm grill tu, pastu tekan butang naik atas. pastu smpi. abes dah, cmne rupe bilik ni. sekali dah masuk bilik, okey rupanya. sangat okey kot! hehe. bersih. berbaloi..
_MG_4887
Me standing in front of Vivek Hotel. it’s early in the morning. around 7. so xramai orang lagi. dan ada bberapa cart jual chai- tea.
_MG_4897
Main Bazaar Road. very near to New Delhi Railway Station.

No comments:

Post a Comment

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...