Pages

June 17, 2008

kasut-gombak ke laut


pada hari sabtu lepas, Yayasan Salam mejenguk ke Perkampungan Orang Asli Bukit Manchung sempena perasmian projek air dan elektrik-kerjasama antara Phillip Morris, Yayasan Salam dan JHEOA.

ke laut @ bukit manchung

xda la jauh kat pedalaman pun perkampungan mereka ni, dekat ngn Bukit Beruntung. kehidupan dah moden, jalan pun cantik, ada tadika, surau kat kampung ni. penduduknya ramah, n memang ramai kanak-kanak.. meriah sungguh.

pada hari ahad pula, Asrama Darul Falah (ASDAF) di Bukit Persekutuan pula di attack oleh geng-geng kelaut SALAM. ASDAF ini dihuni oleh anak-anak orang asli dan matlamat ASDAF adalah melahirkan profesional orang asli yang islam. tujuan yayasan salam ke ASDAF adalah untuk bersukaneka.. memang happening dan lawak. tapi xde la se 'kelaut' macam sukaneka kat penang dulu..ha ha ha.

kelaut jugak adik2 ni..huhu

kami juga singgah ke unit neurologi HKL untuk melawat seorang sukarelawan SALAM yang koma. Abg Madi merupakan sukarelawan Yayasan Salam Temerloh, dan banyak membantu kami ketika misi banjir di Temerloh Disember lepas. Ini yang aku baca apa doktor tulis- HPT of r basal ganglia hemorrhage= yang aku faham maknanya hypoparathyroidsm of right basal ganglia hemorrhage. apa maknanya??lu pk la sendiri. aku doktor, kena rahsiakan maklumat pesakit.huhu..

Secara am, basal ganglia adalah sel yang mengawal pergerakan, percakapan, emosi etc. Antara faktor yang boleh menyebabkan kerosakan pada basal ganglia adalah tumor, strok, trauma, penyakit hati dan jangkitan kuman. apabila sel basal ganglia rosak, kita akan menghadapi kesukaran untuk mengawal pergerakan dan pertuturan. Seian kuliah pada hari ini.

Kami, rakan-rakan di Yayasan Salam Malaysia mendoakan kesihatan Abg Madi sembuh seperti biasa, dan semoga keluarga Abang Madi tabah menghadapi dugaan ini. Sob3..


flash back misi banjir temerloh Disember 2007 : xkelaut lagi. berdiri paling kanan-abg madi

dan pada sabtu depan, geng-geng Salam memang betul2 akan ke laut. ape la elly, meh la ke laut betul2.. nk g teranung kite.. pastu nak pi pekena kopi haipeng..syokye (wlpon dwet xde). aku kena bawak siper jepun nih, nnti basah kasut-gombakku.

jeti kg pulau ketam yang melambai..ehem, den nak pi candat sotong.

meh g teranung!

ps : kelaut adalah 1 istilah yang digunapakai oleh geng2 salam untuk menunjukkan betapa hanyutnya mereka dari misi dan visi sebenar. aiyaks!

7 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. sape nk ikut kami p candat sotong? sgt murah. 4 hari 3 mlm. pginapan FREE. 200-50=150 jer.. ehe, smpai kt blog ko aku promote..

    ReplyDelete
  3. Aku akan ikut bila kau kata "Ami, jom ikut aku pergi makan sotong celup tepung dekat Bagan Lalang, aku (kau aka kasut-gombak) belanja!"

    Konfem ikut.

    ReplyDelete
  4. ayie
    well done. go straight dont belok2.

    ijan baik
    adakah ini iklan berbayar? klu berbayar, ku nak delete. hahaha..

    ami
    ami, jom ikut aku g makan sotong celup tepung kat bagan lalang, ko belanja..!

    ReplyDelete
  5. mek.. aku balik kampung daaa.. kang tak balik derhake lak..hahahaha... nk dekat 1 bulan 1 minggu aku tak balik.. apekes?

    ReplyDelete
  6. kang kena panah petir lak.. tanak aku..

    ReplyDelete

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...