September 10, 2008

aku ada bebiket ommei..

aku mmg suka kucing. sume kucing aku tegur. hodoh x hodoh, berkurap x berkurap, xde tinge, ada tinge suma aku tegur. dlm kamera aku penuh ngn gmbr kucing. kt kg bnyk la kucing, tp aku xpnah bela kucing kt umah sewa. xberani. dulu ada la jugak tolong jagakan kejap kucing orang, pastu kucing tu selamber pi kencing kt barang hantaran housemate aku. smpi skang, kwn aku banned kucing tu dari menunjukkan ekor kat umah kitorg. huhu.

aritu aku ada cakap aku dpt bebiket utk birthday. hampir sebulan gak aku tggu, akhirnya diorg selamat di pos kat aku ahad lepas.

masa aku mintak aritu, bebiket tu kecik la. tgh menyusu. cian plak nk amek. skang diorg dh besar, dh reti nk mkn sendiri, dah boleh merangkak, jd leh la aku bela. yg kt atas tu la diorg. aku mintak sekor je, yg sekor lg kwn aku punya (aku tolg jagakn kejap). tp xsmpi ati plak nk bg kt kwn aku tu. bkn apa, diorg dh la yatim, kena serah kt keluarga angkat (aku le tu), mak plak xde, sebatang kara kat dunia ni. sob3.. masa dia dtg, mmg bersih gile. putih melepak. hidung pink. dpt kt aku (bru 3 hari aku bela), diorg dah comot, kotor, selekeh, serabai, hidung pon berkarat dah.

aku letih pose daa..


aku ngantok, smlm bngun sahur.

yg trjuntai tu tgh tido tu. letih pose. aku paksa depa posa. kejam kn?

nk berak pon amek gambor ke?

aku xtau nk jaga yg mana 1, nk bg kt kwn aku yg mana 1. sekor tu nakal giler, bising giler, besar, tapi betina. yg sekor lg slow sket, senyap je, tapi jantan. nk yg mana ek? mcm nk 2-2.hehe. nama? nama pon xletak lg, tp rasanya aku nk bg nama 'omei'.. sbb diorg comel!


17 comments:

  1. salam..buat main kucing memang best tapi bila dah berak semua org lari tak nak cuci.

    ReplyDelete
  2. sarakokohani
    mmg xdpt disangkal lg, aku mmg cumel!

    aue
    ko la yg lari kn?hehe

    ReplyDelete
  3. maksu
    hmm.. xpe la maksu. jaga anak je la kt umah tu.

    ReplyDelete
  4. ayie
    aku xmkn kuceng.. ei, awat ko mkn kucing ke?

    ReplyDelete
  5. betina bagi nama ommei, yang jantan bagi nama omm, hahaha...

    aku kureng cket ngan kucing sbb geli... lagi2 la bebiket yang baru lahir tu...euuu

    ReplyDelete
  6. ko pilih yg jantan la. kalu pilih yg betina apa kata orang kampung ko nanti.hehe..

    ReplyDelete
  7. nani
    aku slalu jd bidan kucing. erk~

    mr penyubiru
    klu aku pilih yg jntan, apa plak kata jiran2 aku nnti? huhu.

    ReplyDelete
  8. comelnya bebiket-bebiket ko.
    hausmate aku penah bela bebiket, aku yg takut dgn kucing pun terus suka.

    pastu berak atas sofa lah (kena buang ok sofa tu), kenc belakang pintu lah, semua tempat dia tanda.

    lepastu, diharamkan sebarang bentuk binatang bernyawa kat umah tu hehehe.

    *panjang citer aku bleh buat satu entry (: *

    ReplyDelete
  9. jehan
    hehehe.. ko mintak la ganti rugi kt kuceng tu. merata dia membuang. huhu

    ps : apa kata ko pos citer ko td kt blog ko. hehe..

    ReplyDelete
  10. jaga la semua,jgn la kasi org..sian dieee...

    ReplyDelete
  11. Ala...bela kucing pun nak kecoh. Aku bela Dragon Ball rilek je diam2.

    ReplyDelete
  12. ko bg name ommei kat kucing lelaki..lagi sekor ko bg emmei..
    baru mirip2 name ko..

    ReplyDelete
  13. ALAAAAA tomeyyyy nyeee.. kiutt gilerr.. saya suke bgnt sma kucinggggg.. wlu suara chempreng sgala.. meowww meowww..

    ReplyDelete
  14. artsoul
    aku xnk kasi org. mak mana snggup nk bg anak sndiri kt org. sob3..

    ami
    msti la kecoh. masuk berita tau.

    nu3k
    x.aku bg nama angelina.

    dewi maya
    msti la comel. cm tuan dia jgak.

    ReplyDelete

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...