January 15, 2009

argh, perang dah aku balik rumah petang ni..!

aku dah anta emel kat budak2 rumah aku.

apa nak jadi, jadi lah.

aku sound 1 benda je.

kalu rasa nak tengok tv3 je, bek beli tivi sendiri tengok dalam bilik. aku beli tivi, pasang astro, suscribe discovery channel bukan sebab aku nak tengok drama perempuan melayu rambut blond, mata koko, duduk rumah besar bawak kereta mewah cakap pasal bisnes, korporat, skandal ngan laki orang tiap-tiap malam. come on la.. tak berkembang minda aku bai menatap benda camtu.

benda lain aku tak ungkit. sebab aku guna barang diorang gak. walaupun iron je pun.

xfaham la aku dgn orang2 yang dok tengok drama camtu, campur tiap2 hari baca tabloid, campur dengar radio yang DJ nya bercakap pesen jerit2 macam orang bodoh. kacau jiwa.

adui.

dah la.

aku nak masuk dalam dunia aku sendiri.

lagi aman.

nak ikut?


ps : bumi ni bulat. what goes around comes around..pusing2 pi mai tang tu gak. hakikat, duduk rumah sewa ni ada sistem. simbiosis. saling memberi.. jadi kena berigt. berkira dgn org, nnti org berkira dgn kita balik.

6 comments:

  1. setuju dengan ko. aku pun tak faham orang pompuan melayu dari umor sekolah rendah sampai tahap nenek-nenek suka sangat tengok drama yang tak membina tu. padahal cerita tu langsung tak ada kaitan dengan kehidupan majoriti wanita (dan laki2) melayu kat malaysia. haprak betul la media kita ni. asyik nak mempromosikan budaya-budaya yang haprak tu kat adik-adik pompuan, kakak-kakak dan mak nenek kita. rumah ak xde astro. aku pernah sampai hilangkan terus channel tv1,tv2,tv3, 8tv dari tv rumah ak. bio dorang tengok tv9 je. petang2 boleh belajar quran kat tv. :p

    ReplyDelete
  2. sama le ngan ako. naseb baik dlm bilik aku ada tv. kalau ako tgk tv kat ruang tamu, ada le sore2 yg tanya, dah 6.30 kan? nak tgk tv3 ler. Perghhhh....berbulu telinga ako dego nyer. Nyampah...nyampah.. bukan le apa, ako nyampah psl tv bilik ako nih dh x cantik gambo nyer. al-maklum le, x da astro. ariel tv kt bilik ako ni laks, maharaja amik pasang kat tv ruang tamu. habih apa yg nak dikata. Maharaja kan so kena le setuju jer. Huhuhuhuhu.....

    erkzzz....ko paham ke citer ako nih kasut? :P

    ReplyDelete
  3. sabo kasut..=) aku bkn nk menyokong ko.. tp pendapat aku lah.. sebagai seorang yg sudah lama duduk kat rumah tu dan seniority ko tu... yups ko ade hak utk bersuara dan memblah kan derang drpd rumah ko and rehire baru punye org dok skali.. jgn lelemah.. if you think its your right, then go girl.. pedulik aa ape org ckp.. sbb ko kan dh give chances aite...=) pendapat aku je laa nyah...

    ReplyDelete
  4. benrauf
    sengal ko. siap ilangkan channel tu. hahahaha. hmm. tu la, xlarat kn nk melayan citer2 cmtu. ni xcmpur lg citer indonesia. bwg putih bwh merah la, intan la, jelita la, hikmah la..(ye ke, ntah aku xtau citer pebenda ntah nenek ngn mak aku dok layan skang..)

    garb_ina
    ko beli la arial. ke ko nk pindah umah gak? ahaks.

    eli
    haha. aku xhalau diorang nyah. aku g mintak maaf plak. mesti diorang lak yg sentap kn? kihkihkih. aku rasa diorg malu sndiri kot pas aku g mintak maaf ngn diorg tu. hehe

    ReplyDelete
  5. haa.. cam tu laaa bagus nyah... teknik diplomasi tu namenye.. org buat jahat dgn kita.. kita jgn balas jahat balik.. sbb nnt kita pun sama 2 kali 5 dgn dia kan.. =) u did what u suppose to do . Good!

    ReplyDelete

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...