Pages

March 2, 2009

Berapa lama mau tunggu daa..

i.
Gemuk aku hilang.
Aku sangat sedih.
Melilau dah mak dengan adik aku cari. xtau Gemuk ke mana.
Ayah aku siap jumpa bomoh.
kata tok bomoh, Gemuk ada. xhilang. cuma dia keluar bermain.
aku story kat Bee.
Bee tanya aku,
nape tok bomoh tu xleh locate Gemuk kat mana?
aku cakap, tok bomoh tu takda GPS la.

ii.
pagi tadi makcik nasi lemak sabotaj aku sampai aku terlepas bas.
siap gelakkan aku.

"hahaha, terlepas bas.."
pastu sengih2.

makcik ingat kelakar ke pagi2 isnin buat lawak camtu. ada kang aku celup sambal nasi lemak tu dengan kasut aku ni.
hmmm,
merah lagi punch card aku arini.

iii.FMDC amazing photo race 2009
aku xlarat nak bercerita. laporan penuh di sini dan di sini. huh, penat tak hilang lagi.

yang pasti, ia satu race yang menyeronokkan dan memenatkan.
36 gambar nak kena submit termasuk 4 gambar wajib. masa canon photomarathon baru kena submit 3 gambar. adeh, sengal kepala otak cari subjek nak di shoot.

team aku-terjah menang 1 kategori gambar wajib- Reflections of the street, ke apa ntah tajuk dia. tapi bila aku tengok gambar tu balik, hmm macam gambar2 aku yang lain aje. snapshot aja. memang tak cantik. Jadi jangan harap aku upload. haha.

tahniah kepada semua pemenang, komitee, dan semua. dan untuk team member aku 'Terjah'- adi dengan eastone. Takdak diorang takda la Terjah.

Judges pun otai2 semuanya, dan ada Zainal Halim. sempat salam ngan dia masa amek hadiah, huh memang amek berkat la. aku x basuh tangan ni. balik je terus pegang kamera, mana tau gambar aku nanti jadi best macam gambar2 Zainal Halim. hahaha.
gambar penutup cerita. TAMAT.

ps : aku takdak mood arini. Gemuk tak jumpa lagi.. Semalam aku mimpi dia balik tau, datang tido sebelah aku. bila aku celik mata, dia tak da pun. macam dirobek2 je hati aku ni. hehehe.

9 comments:

  1. gemuk dilarikan org kot?? uhuhuhu..

    harap2 die ketemu..

    ReplyDelete
  2. biase la tu.. sekarang kan musim kawin2.. :D

    ReplyDelete
  3. jahatnye makcik tuh gelakkan ko. klu ku lah jadi makcik tuh, ku pong gelakkan ko ehehehe.

    hello, apsal ku cek belen kat bank RM9.78 lagi?

    ReplyDelete
  4. Thanks for joining...pasni bleh buat fotorace besar-besaran..

    ReplyDelete
  5. kucing kalo dah lebih 3 hari tak balik tu.. kadang memang payah la nak datang balik..

    ReplyDelete
  6. mu memang hebakkk

    ReplyDelete
  7. thanks for joining too...
    lenkali kalau ada organize lagi jgn serik join...thehehe

    ReplyDelete
  8. ari 2 org blek ad ek si gemuk 2...
    tme ble lak die lari...
    ish3...
    kne report bomba ni..
    he3...

    -nadhirah yg cute sokmo-

    ReplyDelete
  9. weh kawan aku pun masuk fotorace tuh.dapat no.3-adesh,donut n hasnol.

    ReplyDelete

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...