May 6, 2009

makhluk Tuhan paling seksi

aku ada kembar tau.
aku kasut-gombak, kembar aku pastinya bukan kasut.
nama sebenar dia memang langsung tak bersekutu dengan kasut atau gombak.
aku lain Lah.
nama dalam IC kasut ben gombak (eh, jantan le plak..)
dulu dia takda kasut.
pelopor pakai kasut adalah aku.
sekarang dia tiru aku, pergi mana-mana nak berkasut.
siap dia ada timberland dengan sketchers.
(cett,mana buleh. aku pakai selipar jepun harga RM3.50 jer. ini lawan tokey namanya!)
tapi aku pakai selipar jepun pun aku dah tawaf satu KL tau. (aku xkecoh pn..haha)
ok, berbalik pada foto.
foto diatas menunjukkan aksi comel kasut-gombak ketika menjadi model iklan rokok dan selipar Bata. masa ni belum ada lagi kotak rokok ditampal dengan gambar-gambar mengerikan dan rokok masih boleh menaja Pestabola Merdeka serta kumpulan Wings masih boleh beraksi dengan rambut panjang di Hiburan Minggu Ini.
pendek kata,
pada zaman tersebut semua masih boleh.

begini,
aku musykil.
aku tak pasti aku yang mana satu.
sebab masa tu aku kecil sangat lagi.
tak tahu pun apa makna kembar,
kenapa sama besar, sama tinggi.
siapa erma, siapa erme (bukan nama sebenar..)
aku tak ingat aku berdiri sebelah mana,
yang sebelah kanan, atau yang kiri.
jadi,
tugas korang yang bijak bistari,
apa binatang tak da keris kat hidung?

hah?

ps : untuk makluman, pada ketika foto ini diambil, kasut-gombak masih tidak tahu apa makna kasut dan masih belajar menyarung selipar dengan bantuan ibu dan bapa sebab tak dapat membezakan yang mana satu untuk kaki kanan dan yang mana satu untuk kaki kiri.

16 comments:

  1. Hiburan Minggu Ini?? hehe... ko masih ingat ek.hehe..

    err..kembar ko tak masuk af ke? haha..

    usahkan nak teka mana satu ko kat gambar tu, anak sedara aku yg kembar pun sampai skang aku tak bleh beza.huhu..

    ReplyDelete
  2. ooo..kembar rupernyer..
    oooooo....hehe..

    ReplyDelete
  3. erme yang kanan erma yang kiri =D

    ReplyDelete
  4. ko yang sebelah kanan la
    pu~

    ;p

    ReplyDelete
  5. mr penyubiruala, HMI tu kn ranc feveret ko. aku tgk ada ko tulis kt dlm buku autograph ko masa zmn kecik2. haha

    fiezabaiduriyezza..

    mun-ekanan ko ke?

    dd dudusoklan sama spt di atas. kanan ko ke?

    ReplyDelete
  6. peh!! comel siot! haha...

    tak seksi laa.a.. comel jer...

    ReplyDelete
  7. payah gaks nak bezakan, dua2 pun comel.

    binatang apa ek? tupai ker

    ReplyDelete
  8. jard the greatpnah dgr x org2 tua kata, klu time budak2 dlu comel, bila besar msti xlawa.

    masalah aku, masa kecik comel, bila besar muka mcm sofea jane. pergh..

    hahahaha.

    maksujawapan: semua binatang yang ada keris kat hidung la. hahaha.

    ReplyDelete
  9. aku bukan dable chinMay 6, 2009 at 6:28 PM

    ko kanan. sbb macam bulat sket '_*

    cemane ekk nak buat icon sengih lebar, isk.

    anyway, ko kat kanan, ema kiri.

    hehehehe *peace*

    ReplyDelete
  10. a'a. kanan aku. kanan dd. hehehe

    ReplyDelete
  11. aku bukan dabel chin
    ko mmg xnk tgglkn trace ek?hahaha. aku tau ko bkn dabel chin, tp triple!

    yay yah!

    aku kanan ek? aku musykil. tgk warna kulit, mcm bkn aku. hehe

    mun-e
    kirenye kanan aku le jugak. okes2. mmg bdk kanan tu comel.

    hahaha

    ReplyDelete
  12. alololo.. comeynyer dier.. ;P

    ReplyDelete
  13. kasut kat sebelah kanan. confirm!

    ReplyDelete
  14. Monyet LinaMohd terbang menonong
    Burung belatuk terkena tembak
    Duduk kanan seksila kunun
    Itula kasut bin gombak

    Betul la tu..belah kanan kan..

    ReplyDelete
  15. kalo mengikut warna kulit dlm gambo ni.. mcm ko yg belah kiri jer.. haha..

    ReplyDelete
  16. ey kasutt, kusuut tol, sendiri pun kempius ke??
    ni betul kembar ke? muka tak same la. nmpk trait cm tak same

    ReplyDelete

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...