April 28, 2009

hujung minggu bersama rakan-rakan yang aku suka

Malam Jumaat. aku bersama rakan-rakan yang aku suka menonton Rona di Taman Budaya Kuala Lumpur, dalam usaha menyokong industri teater tanah air(pergh..ayat xhengat) padahal niat utama kitorang nak nengok kawan kitorang Rafie yang berlakon teater tu..

Rona. malas nak ulas. cuma aku nak tanya satu je-adakah anda berprasangka terhadap pesakit HIV?
Justify FullRona : hidup adalah sandiwara.kita adalah pelakon dan alam ini adalah pentasnya.

Esoknya, kami bergelak ketawa di padang rumput taman tasik permaisuri, berkejaran dengan gelung dan belon, bersama adik-adik dari Rumah Solehah, dan makan-makan? sudah pasti.

Ahad pula, kami-kami khusyuk mendegar lawak Kak Lang sempena TOT untuk Bingkas Langkawi dan Perlis. Bingkas kembali lagi..! dan aku bersama rakan-rakan yang aku suka akan sibuk menjelajah sekolah-sekolah luar bandar di seluruh negara, bermula dengan Langkawi pada hujung minggu ni-err bermula esok sebenarnya. yahoo!

kami-kami di Yayasan Salam Malaysia memang orang-orang yang baik hati dan prihatin. Dan kami juga tidak berprasangka pada penghidap HIV! ahhaha. kasi up diri sendiri. kihkihkihkih..

ok. masa gembira sudah tamat. malam ni packing!

*Rumah Solehah merupakan sebuah rumah perlindungan untuk wanita dan kanak-kanak yang menghidap HIV.

** Bingkas - Kem Bingkisan Kasih. sebuah program motivasi untuk pelajar-pelajar sekolah rendah dan dana diperoleh daripada community link fund CIMB Bank dengan yayasan salam sebagai badan pelaksana.

*** sekali lagi orang tanya aku adakah kami-kami menerima bayaran untuk setiap aktiviti, setiap kali tu la aku rasa nak sekeh kepala. biasanya aku akan letak tangan kat belakang dan angkat jari telunjuk(bukan jari tengah, hahaha). bodoh. nama pun kerja sukarela. kalau rasa nak bayaran, g keje mcD. jika kamu rasa nak join Yayasan Salam sebab nak bayaran dan berjalan-jalan seantero dunia-demm. jangan hidup di muka bumi ni lagi.. terima kasih.

8 comments:

  1. CIMB? Prihatin nye kompeni aku... :p

    ReplyDelete
  2. ada tak dalam persatuan salam ni ramai-ramai kena jerit motto kuat-kuat dalam satu majlis seakan-akan ritual tupperware dan kultus ala-ala jonestown?
    hahahaha.

    ok jangan sekeh..

    ReplyDelete
  3. BlitheGal
    lor, ko baru tau ka?

    ayie
    tgk la bos sape. hahahaa

    13may
    ........syava syava

    adib
    aku rasa org2 ESQ ada buat keje2 gitu.haha


    ok, gua x sekeh!

    ReplyDelete
  4. main gelung rotan? maksu tak dak pinggang, abislah gelung rotan tu melorot jer.

    ReplyDelete
  5. wow...semuanya add tag jenama kasut..memang salute beb..heheheh apa - apa pun salam perkenalan dari budak shah alam

    ReplyDelete
  6. aku tamau gaji, tapi makan support tak?? huhuu, siyesly, cmn nk join sukerela thingy nih??

    ReplyDelete

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...