pukul 10.00 malam
nurul (bukan nama penuh) baru pulang ke rumah dari satu lokasi yang aku tak tahu di mana.
babak 1
aku :nona (bukan nama sebenar), ko nak mandi ke?
dia : a'a.
aku : air takde.cmne ko nak mandi?
dia : ala, nape xckp awal2 xde air..
aku : ni aku bgtau la ni.
dia : ko dah mandi?
aku : dah.
dia : mana aci..
aku : ape plak mana aci.dah aku balik keje kol 6 td elok je ada air. mana tau nak xda air plak malam2 cmni. sape suh ko balik lambat.huh.
babak 2
dia : betul ke air xde ni?
aku : ye la. klu ada, mesti air kuar dr paip.
dia : ntah2 kena potong. bil kita kan tertunggak sebulan.
aku : setakat tunggakan dua belas hingget tu xkan diorg nak potong?klu diorg potong pon, diorg kunci meter air la.leh nampak.
dia : ye la, cuba ko tengok bil tepon. klu lambat bayar diorg potong tau.
aku : ko igt air ni senang2 nak potong macam tepon ke?xkan diorang sanggup gali tanah cabut batang paip yang masuk kat umah kita?belajo tinggi2 tapi xleh pk.
babak 3
dia : sies la, bek ko g cek tgk betul ke air xde ni.
aku : ko ni kan, nak kena cakap omputeh baru paham gamaknya. u kno, no water la tonite. u don believe heh?wait, i call congratulation (syabas)
babak 4
aku : ello, syabas ae?
SYABAS yang tak PUAS : Terima kasih kerana menghubungi pusat perkhidmatan pelanggan kami. Semua pegawai perkhidmatan kami masih sibuk. Sila tekan 1 untuk bercakap dengan pegawai perkhidmatan kami, tekan 2 untuk meninggalkan pesanan suara, tekan butang merah di telefon bimbit anda untuk meletak telefon.
aku : ceh..
aku tunggu. 4 tahun selepas tu baru leh bercakap dengan orang.
aku : ello. awat susah sangat nak angkat?bergayut ngn gilfren la tu.
SYABAS yang tak PUAS : (*%$^!@+/$*~*&-#!)Terima kasih kerana menghubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan SYABAS. Ada apa2 masalah cik?
aku : ni hah. bang, umah saya takde air. jalan SS2/4 kat PJ ni. kena potong ae?
SYABAS yang tak PUAS : o, kawasan PJ ye?Sememangnya terdapat gangguan air di sekitar kawasan PJ kerana kerja-kerja pengalihan paip utama di Sungai Yang Aku Tak Ingat Namanya Sebab Tak Pernah Dengar.
aku : o ye ke?agak2 bila kita leh kapel?eh, bila ada air?
SYABAS yang tak PUAS: Kami jangkakan bekalan air akan pulih seperti biasa pada jam 7 pagi esok.
aku : cepat sket. naya esok nak g keje takde air
SYABAS yang tak PUAS : ada apa2 lagi yang saya boleh tolong?
aku : hmm, ya. boleh tak tolong anta air 1 baldi kat umah saya ni?kawan saya ni bising sebab tak mandi lagi. malas nak dengar dia bebel2..
SYABAS yang tak PUAS: tet.. tet.. tet..
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~[update entry buku baru yang lama]nurul (bukan nama penuh) baru pulang ke rumah dari satu lokasi yang aku tak tahu di mana.
babak 1
aku :nona (bukan nama sebenar), ko nak mandi ke?
dia : a'a.
aku : air takde.cmne ko nak mandi?
dia : ala, nape xckp awal2 xde air..
aku : ni aku bgtau la ni.
dia : ko dah mandi?
aku : dah.
dia : mana aci..
aku : ape plak mana aci.dah aku balik keje kol 6 td elok je ada air. mana tau nak xda air plak malam2 cmni. sape suh ko balik lambat.huh.
babak 2
dia : betul ke air xde ni?
aku : ye la. klu ada, mesti air kuar dr paip.
dia : ntah2 kena potong. bil kita kan tertunggak sebulan.
aku : setakat tunggakan dua belas hingget tu xkan diorg nak potong?klu diorg potong pon, diorg kunci meter air la.leh nampak.
dia : ye la, cuba ko tengok bil tepon. klu lambat bayar diorg potong tau.
aku : ko igt air ni senang2 nak potong macam tepon ke?xkan diorang sanggup gali tanah cabut batang paip yang masuk kat umah kita?belajo tinggi2 tapi xleh pk.
babak 3
dia : sies la, bek ko g cek tgk betul ke air xde ni.
aku : ko ni kan, nak kena cakap omputeh baru paham gamaknya. u kno, no water la tonite. u don believe heh?wait, i call congratulation (syabas)
babak 4
aku : ello, syabas ae?
SYABAS yang tak PUAS : Terima kasih kerana menghubungi pusat perkhidmatan pelanggan kami. Semua pegawai perkhidmatan kami masih sibuk. Sila tekan 1 untuk bercakap dengan pegawai perkhidmatan kami, tekan 2 untuk meninggalkan pesanan suara, tekan butang merah di telefon bimbit anda untuk meletak telefon.
aku : ceh..
aku tunggu. 4 tahun selepas tu baru leh bercakap dengan orang.
aku : ello. awat susah sangat nak angkat?bergayut ngn gilfren la tu.
SYABAS yang tak PUAS : (*%$^!@+/$*~*&-#!)Terima kasih kerana menghubungi Pusat Perkhidmatan Pelanggan SYABAS. Ada apa2 masalah cik?
aku : ni hah. bang, umah saya takde air. jalan SS2/4 kat PJ ni. kena potong ae?
SYABAS yang tak PUAS : o, kawasan PJ ye?Sememangnya terdapat gangguan air di sekitar kawasan PJ kerana kerja-kerja pengalihan paip utama di Sungai Yang Aku Tak Ingat Namanya Sebab Tak Pernah Dengar.
aku : o ye ke?agak2 bila kita leh kapel?eh, bila ada air?
SYABAS yang tak PUAS: Kami jangkakan bekalan air akan pulih seperti biasa pada jam 7 pagi esok.
aku : cepat sket. naya esok nak g keje takde air
SYABAS yang tak PUAS : ada apa2 lagi yang saya boleh tolong?
aku : hmm, ya. boleh tak tolong anta air 1 baldi kat umah saya ni?kawan saya ni bising sebab tak mandi lagi. malas nak dengar dia bebel2..
SYABAS yang tak PUAS: tet.. tet.. tet..
lepas aku beli buku digicam yang lama tu, esoknya elok2 ja bai tu taruk digicam bulan jun punya. sama kes ngan buku OTE tu. sah, bai newsplus tu abeskan stok mag lama, bru letak stok mag baru. marah ni, marah.grrrrrrrrrrr~~~
untuk azzam, tima kacih utk dat toast n coffee.xbaca lagi pon.baru sampai semalam. bungkus bagai nak rak.akak receptionist tanya, bungkusan apa tu?akak tgk mcm ganja je.erk~.
sabotaj 3 pon xabes baca lagi. simpan utk wiken ni.hmm.
ps : panjang sungguh entriku untuk hari ini. by the way, aku mandi pagi ni.
untuk azzam, tima kacih utk dat toast n coffee.xbaca lagi pon.baru sampai semalam. bungkus bagai nak rak.akak receptionist tanya, bungkusan apa tu?akak tgk mcm ganja je.erk~.
sabotaj 3 pon xabes baca lagi. simpan utk wiken ni.hmm.
ps : panjang sungguh entriku untuk hari ini. by the way, aku mandi pagi ni.
Customer service yang layan kau tu mesti jawab soalan kau sambil geleng² kepala.
ReplyDeleteBadan bau cegon, ada hati nak kapel.
:p
haha.
ReplyDeletelawak sungguh perbualan tu.
tu kalo empat tahun, kejap je pun. haha
ami
ReplyDeletesaje test market.
nota.kematian
tetiba kurasa seperti izrail je memanggil.takut sungguh.
btw, HYE..
laaaaaaaa
ReplyDeleteair syabas kuning
ReplyDeleteingat aku boleh puas?
sebulan sekali kena ganti filter
ape citer?
laa. da seminggu lebey ko tak tgk lagi?
ReplyDeletehaku pong tak tgk lagi ehehehe.
aku pakai baju oren, tengok Holland vs france kat kedai mamak. Hollang menang 4-1. horray!
ReplyDeleteKo jangan baca blook tu kalau tak mandi. VIRUS! ha ha ha!
ReplyDeletebetul ker kamu mandi???
ReplyDeletemeh nak amik bau sikit...hehhe hehhe
aku x minat bola.
ReplyDeleteSalam, tumpang lalu boleh..
ReplyDeleteduk ss2 yea.. tak jauh ler sebab saya duk seksyen 17 tak jauh dari uia..
salam kenal..
sayer penyokong sepangnyol.. peace :)
ReplyDeletemak su
ReplyDeleteutk apekah laa itu?hmm
xrajunax
sbnornye SYABAS tu pn tokey filter. tiap2 bulan ko tukor filter kaye la depa.
ad3ck
ha ha ha. aku tgk iklan je kt tv.meh kite men fantesi futbol maxis.
mr penyubiru
aku suka. aku suka. aku suka. depa terror.depa terror.depa terror.
azzam supardi
kawan2 aku kim salam kat ko, azzam. depa bantai gelak baca buku hang tu..
13 may
aku mandi. mandi ujan.
pandagumuk
ReplyDeleteaku suka 'pemain' bola. zmn sek dlu smpi gaduh2 berebit beckham ngn owen. tp aku?aku suka bergkamp.erk~
purpleheart
hye hati yang kaler ungu..
o ctu SS17 ae?nnti aku lalu aku tgglkn tapak kasut k.salam, salam..
ayie
sekejap muncul, sekejap ilang ko nih.. como estas usted?