Pages

February 2, 2009

buat-buat pandai pun kekadang terserlah kebodohan

amaran : tajuk entri tiada kena-mengena dengan cerita di bawah.

semalam;

situasi 1.
dia : emi, ko keje esok?

aku : keje, aku kan keje PJ.

dia :jangan jeles, aku cuti..

aku :demmit..!


situasi 2.
dia : emi, apsal ko xjoin g rumah pena malam ni?

aku : ala, aku keje la esok. malas nak balik lambat. esok penat.

dia : seb bek aku cuti esok, so leh la g rumah pena malam ni.. esok leh tido sampai kol 10pagi..! yay2..!

aku : wt* ..!!


Hah, abaikan. tak terjejas kehidupan aku pun. hahaha. ckup2 la menjeleskan aku yang memang cinta pada hari cuti.

anyway, aku nak citer pasal program kawosh amal kerjasama Yayasan Salam Malaysia, kelab Vivac, dan masjid SSAAS, Shah Alam yang berlangsung semalam (Ahad, 1 Feb 2009). Officially, ni program pertama aku ngan Salam utk thn 2009. Ye la, lepas program Korban Kemboja, aku simpan jersey Salam dalam almari- dan aku menyibukkan diri dengan komitmen lain. ekekeke..

aku ngan kawan-kawan ke laut aku di Yayasan Salam berhempas pulas membasuh kete2 viva, neo, myvi dan angkatan proton veteran malaysia ( proton saga dulu2 tuh, haha). ada jugak la basuh kete import (theee hee hee) camry misalnya yang mendatangkan kesulitan -tak dapat gerakkan kete ni sebab tak jumpa handbrake..haha. abg mat yang bawak BM (huruf belakang dirahsiakan =) pun tak jumpa handbrake. apekah??? canggih benor camry nih.
takda waterjet, baldi jet and getal paip pun buleh..

program cuci kereta amal ni diadakan di perkarangan Masjid SSAAS, Shah Alam. huh, dari pagi aku kat sana tau. dengan bantuan kawan2 Salam aku yang sememangnya pakar ->sebab dulu diorang bukak carwash tiap2 minggu untuk cover trip bawa penghuni Rumah Shifa ke Penang dulu. maka kami dapat membasuh berpuluh2 kereta itu dengan jayanya dengan sekelip mata. xyah pakai jin pun. teror kan??
tengok, kete queue nak masuk basuh tu.

aku xpasti berapa kutipan yang kitorang dapat. walaupun tak mencecah 10.2 juta (macam malam amal kat IB tu), tapi rasa seronok dapat menyumbang tenaga untuk tabung Palestin nih.
tahniah untuk korang sume yang terlibat dalam menjayakan program cuci-cuci nih, daripada tukang pegang tabung, tukang drive kete, tuan kete, tukang basuh tayar, tukang bilas, tukang bukak paip air, tukang letak sabun, tukang amek gambar, tukang jaga trafik, tukang tengok, dan semua2. Jasamu dikenang. huahuahua.

untuk kawan-kawan Salam yang kelaut , korang memang rock. aci bet, pasni kelab Vivac tender korang utk jadi tukang basuh kete..

ps : pictures credit to rejab yang baru angkat D80 ngan 50mm. more pictures and action, click here.

9 comments:

  1. Aku rela basuhkan kereta/baju/stokin sedara ko yg kat entri bawah ni. Tapi lepas siap basuh semua, dorang akan dinner, tengok wayang dengan aku dan akan ckp "I love u Ami" tiap2 mlm sebelum tido.


    errr..bole?

    ReplyDelete
  2. aisehmen.. luper lak nk antar kete aku kat ko.. mintak ko basuhkan.. ngehehehe..

    ReplyDelete
  3. sarakokohani
    ko xda mmg satu kerugian besar kpd negara. hah..!

    ayie
    nk kena calar?

    ReplyDelete
  4. wow! semangat nyer engkorang.... :D

    ReplyDelete
  5. Yang,

    Sabtu ni cucikan keta italy aku ye. Nanti aku tolong kutip derma. Heh.

    ReplyDelete
  6. waaa... rugi plak aku tak pegi.. hehe

    ReplyDelete
  7. tahniah atas kerja amal untuk palestine, free al-quds. Allahuakbar! semangat la plak.

    ReplyDelete

Sila susun kasut anda di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...